شعب اخذ رأی در سینما‌های هویزه، مهر کوهسنگی و آفریقا فعال‌اند (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم منتخب مردم با فرهنگ و مفاخر این مرزوبوم آشنا باشد+ فیلم «هشام مطر» برنده جایزه جورج اورول شد جزئیات پخش «حسینیه معلی» در محرم ۱۴۰۳ اهالی فرهنگ و هنر مشهد؛ پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳)+ فیلم کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما
سرخط خبرها

رده‌بندی سنی فیلم «بتمن» مت ریوز رسما تایید شد

  • کد خبر: ۹۵۵۱۸
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
رده‌بندی سنی فیلم «بتمن» مت ریوز رسما تایید شد
کمتر از دو ماه دیگر تا انتشار فیلم «بتمن» (The Batman) با بازی رابرت پتینسون باقی مانده است و انتظارها برای این فیلم الهام‌گرفته‌شده از دنیای دی‌سی‌کامیکس در حال افزایش است. روز گذشته خبر جدیدی درباره این فیلم موردانتظار منتشر شد و از رده‌بندی سنی این اثر مطلع شدیم.

شهرآرانیوز - کمتر از دو ماه دیگر تا انتشار فیلم «بتمن» باقی مانده است و انتظارها برای این بلاک‌باستر الهام‌گرفته‌شده از دنیای دی‌سی‌کامیکس در حال افزایش است. تریلرها و تیزرهای تبلیغاتی نشان داده است که طرفداران چه انتظاراتی از این پروژه دارند، روز گذشته خبر جدیدی درباره این فیلم موردانتظار منتشر شد و از رده‌بندی سنی این اثر مطلع شدیم. طبق فهرست جدید اداره طبقه‌بندی و رتبه‌بندی انجمن تصاویر متحرک آمریکا (MPA)، بتمن به دلیل «محتوای خشونت‌آمیز و آزاردهنده قوی، مصرف مواد مخدر، ادبیات تند و ...» رتبه PG-13 را دریافت کرده است. رتبه‌بندی سنی فیلم‌های «بتمن» همیشه حاشیه‌‌های زیادی داشته است. 

رده‌بندی سنی فیلم «بتمن» مت ریوز رسما تایید شد

فیلم Batman (بتمن) که در سال ۱۹۸۹ اکران شد و فیلم Batman Returns (بازگشت بتمن) که در سال ۱۹۹۲ روی پرده‌های سینما رفت، یکی از پربحث‌ترین فیلم‌ها در این رابطه بوده‌اند. فیلم Batman برای چند صحنه بحث و جنجال درست کرده بود، اما هنوز تعیین درجه سنی PG-13  برای فیلم Batman Returns یک معمای حل نشده است. در آن زمان منتقدان از محتوای فیلم انتقاد کردند و تیم برتون را برای این موضوع زیر باد انتفاد گرفتند. حتی شرکت برادران وارنر متهم شد که به سازمان MPAA رشوه داده است. خانواده‌ها از محتوای فیلم کاملا شوکه شده بودند و حتی امروز نیز بسیاری از اینکه چرا این فیلم رتبه‌بندی سنی بالاتری را دریافت نکرده بود، متعجب هستند. مرگ‌های بی‌شمار و نمایش صحنه مرگ کامل برخی از شخصیت‌ها مثل کت وومن (حتی با اینکه درنهایت متوجه شدیم زنده است!) باعث شد این سؤال مطرح شود که سازمان MPAA تا چه میزان روی محتوای فیلم‌ها نظارت دقیق و واقعی دارد. پس از این جنجال بزرگ، سازمان MPAA قوانین سختگیرانه‌تری را وضع کرد تا حوادث مشابه دیگر رخ ندهد، اما این قوانین باز هم مانع بسیاری از غول‌های سینما نشده است.

فیلم The Dark Knight (شواله تاریکی) یکی دیگر از فیلم‌های «بتمن» است که  صحنه‌های بحث‌بر‌انگیزی داشت. احتمالا صحنه مشهور مداد شعبده‌بازی جوکر را به یاد دارید. کریستوفر نولان با ادیت و یک کات توانست درجه سنی فیلم را حفظ کند. اما صحنه‌های بحث‌بر‌انگیز دیگری هم وجود داشت؛ مثل حمل یک بمب توسط زندانی یا سوخته‌شدن بخشی از صورت هاروی دنت. هرچند نولان این صحنه‌ها را هم به‌خوبی با تکنیک ادیت و کات به‌موقع برای سازمان MPAA توجیه کرد، اما هنوز خیلی‌ها معتقدند این صحنه‌ها برای یک فیلم با درجه سنی PG-13 خشن است. (منبع: زومجی)

در «بتمن» جدید، پتینسون در نقش «بتمن» برداشتی کاملا جدید از این شخصیت ارائه خواهد کرد. در این فیلم پل دینو در نقش ریدلر، جفری رایت در نقش جیمز گوردون، زوئی کراویتز در نقش کت‌وومن و کالین فارل در نقش پنگوئن بازی خواهند کرد.

رده‌بندی سنی فیلم «بتمن» مت ریوز رسما تایید شد

زوئی کراویتز، بازیگر نقش زن گربه‌ای، در مصاحبه اخیرش گفته است:

«هواداران بسیار مشتاق دیدن فیلم هستند و چون به آن‌ها بسیار احترام می‌گذارم، ترجیح دادم هنگام ساخت فیلم به آن‌ها فکر نکنم. اگر به این فکر کنم که همه راضی باشند و بخواهم همه طرفداران این شخصیت را دوست داشته باشند، نمی‌توانم شخصیت را واقعی‌تر زنده کنم. مت ریوز داستانی واقعا جالب با شخصیت‌های پیچیده‌ نوشت. واقعاً جالب است. تنها کاری که می‌خواستم انجام دهم این بود که به آن داستان احترام بگذارم. گاهی اوقات با فیلم‌های بزرگ، احساس می‌کنید که شما فقط یک عروسک خیمه‌شب‌بازی و بخشی از این ماشین بزرگ هستید. اما بتمن شبیه یک فیلم مستقل به نظر می‌رسید، از این نظر که قلب و روح و فکر واقعی در فرآیند تولید و در هر صحنه وجود داشت. همکاری فوق‌العاده‌ای بود. مت بسیار خاص است. یک سال طول کشید تا او به‌دلیل همه‌گیری کرونا این فیلم را بسازد. اینکه یک سال از زندگی خود را بگذراید، از نظر بدنی بسیار سخت است...»


تریلر جدید فیلم «بتمن» The Batman مت ریوز | اطلاعاتی جدید از نقشه ریدلر

مت ریوز «بتمن» رابرت پتینسون را از کرت کوبین الهام گرفته است


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->